Tiid is jild
De belastingaangifte: een terugkerende en verplichte activiteit voor bijna elke Nederlander met inkomsten. Als ondernemer heeft u met meerdere aangiftes te maken. Te laat uw aangiftes doen en een kleine fout bij het invullen hiervan kunnen leiden tot onnodige kostenposten. Ons administratiekantoor verstuurt al uw aangiftes op tijd en foutloos naar de Belastingdienst zodat u nooit wordt ‘verrast’ met naheffingsaanslagen.
Bij Administratief en fiscaal adviesburo van der Werf verzorgen we hoofdzakelijk de volgende aangiftes:
Alle aangiftes worden door ons (verplicht) elektronisch aangeleverd bij de Belastingdienst. Wij zijn hiervoor digitaal gecertificeerd.
De aangifte omzetbelasting moet meestal per kwartaal worden ingediend. In bepaalde gevallen moet de aangifte maandelijks of 1 maal per jaar worden ingediend. De aangifte loonheffing wordt verplicht maandelijks ingediend. Voortvloeiend uit de jaarrekening wordt door ons de aangifte en/of inkomsten- en vennootschapsbelasting verzorgd. Uiteraard wordt hierbij rekening gehouden met de regelmatig veranderende jurisprudentie en wet- en regelgeving.
Wettelijk moeten de aangiftes inkomsten- en vennootschapsbelasting voor 1 april volgend op het laatste boekjaar worden ingediend. Dit blijkt in de praktijk vaak een lastige opgave. Als belastingconsulent profiteren we van een uitstelregeling. Dit houdt in dat we deze aangiftes gefaseerd mogen indienen tot 16 maanden na afloop van het laatste boekjaar.